Like Like Like..

Khamis, 24 Januari 2013

Tanpa cinta hidup tak bahagia..???


Tanpa cinta hidup tak bahagia..???Mesti ramai yang cakap entry apa yang pok cik merepek ni..Mula-mula pok cik pun tak tahu nak tulis apa.Tiba tiba teringat pada satu status kawan Facebook pok cik 2,3hari lepas.Buyi lebih kurang macam ni,,

"Sejak putus cinta dengan ex boyfriend ni kenapa hidup saya tak happy.:(
Nak cari boyfriend baru..!!!!Sapa sapa yang nak jadi boyfriend saya like status ni.
Orang Yang like pertama status ni akan jadi boyfriend saye...heheh

P/s:Pastikan yang nak like tu  single...:)"

Nak tahu berapa orang like..264 Orang yang like..ramai kan..Ya lah tuan punya badan memang cantik mesti ramai yang like..Status status  dia sebelum ni pun memang ramai yang like juga..Tak tahu lah status tu untuk sakitkan hati  ex boyfriend atau memang betul dia memang nak cari boyfriend baru..

Okay kita berbalik pada topik kita takdi..Tanpa cinta hidup tak bahagia..???
Tapi maksud pok cik bukan bercinta lepas kawin.Tapi bercinta sebelum kawin.Adakah kita
takkan bahagia kalau tak bercinta sebelum kawin..??

Setiap manusia yang normal pasti akan rasa keinginan untuk bercinta sebab itu adalah satu benda yang normal.tapi adakah kita takkan bahagia kalau tak bercinta sebelum kawin..

Bagi pok cik bercinta sebelum kawin takkan menjamin kebahagiaan seseorang sebab cinta tu lahir hati bukan dari mata.biarpun kita cinta si dia dari hati adakah si dia juga mencintai kita dari hati..??Cuma si dia je yang tahu..

Pok cik percaya mesti ramai yang rasa tak bahagia kalau tak bercinta kan..?? Pok cik cuma nak tahu lama mana korang boleh bahagia dengan pasangan korang mesti tak lama kan..??Kalau lama pun 2,3tahun..Kalau ditakdirkan allah pasangan korang tu jodoh korang alhamdulillah..Tapi kalau bukan jodoh korang apa perasaan korang masa tu..??mesti korang kecewa..

Percaya lah korang akan bahagia kalau bercinta lepas kawin..serahkan jodoh tu pada allah..insyaAllah allah akan cari jodoh yang baik baik buat korang.tak guna bercinta awal-awal ni. lebih baik korang tumpukan pada pelajaran atau kerjaya korang...

Banyak benda yang boleh buat korang bahagia ketika korang single antaranya keluarga dan kawan-kawan.Takpun korang dekatkan diri korang dengan Allah insyaAllah korang akan jumpa sesuatu yang baru dalam hidup korang..Sesuatu yang korang sediri pun tak boleh nak cakap dengan kata-kata.Sebab tu yang terbaik untuk kita makluknya..


Tahukah korang, Allah mengiktiraf cinta selepas perkahwinan sebagai yang terbaik dan sumber segala kesenangan dan kasih sayang.

Bagaimana tu? Sebagaimana yang dinyatakan di dalam Quran ayat 21 surah ar-Rum ini


Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah bahawa Dia menciptakan isteri-isteri bagimu dari kalangan kamu sendiri supaya kamu dapat hidup tenang bersama mereka dan diadakan-Nya cinta kasih sayang antara kamu. Sungguh, dalam yang demikian ada tanda-tanda bagi orang yang menggunakan fikiran


Salam Ukhwah.. Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Artikel Ini.

Copyright © 2013 http://blogpokcik.blogspot.com